Direktlänk till inlägg 20 maj 2015

Dagens ord med Fröken Fluff 150520 om att äta

Av Marie Nilsson - 20 maj 2015 21:28

Däst

slö och lat efter en måltid


In English:

Bloated


Idag är jag trött så det blir bara en kort text. Om mat och att äta!

Älskar mat, det är roligt att laga mat och fantastiskt att få äta riktigt vällagad mat.


Ojojoj, vilka historier om goda måltider jag har.
Har privilegiet att ha vänner som kan både mat och vin.

Fler än en gång har festligheterna stannat av på grund av matkoma när vi ska umgås. Det gör i och för sig ingenting då vi trivs i varandras sällskap även om vi har en nära dödenupplevelse i soffan.


Seriösa tre- och fyrarätters med fantastiskt vin till. Det vattnas i munnen bara jag tänker på det.
Hummer, Förälskade kräftstjärtar, Sjötunga Waleska, Rådjurssadel, Creme Brulee osv osv.
Och så viner som passar till det.

Är själv ganska värdelös på viner, vet när det är gott och det är väl ungefär allt. Tur det finns de som kan!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Nilsson - 19 maj 2015 15:46

Dagens ord kanske inte är så svårt när det gäller just stavning eller den rent teoretiska betydelsen. Men det är ett oerhört svårt ord då man drabbas av sjukdomen.   Cancer (förr även stavat kancer), även kräfta, "celldelning utan kontroll", är s...

Av Marie Nilsson - 18 maj 2015 14:43

  Beskäftig: sysselsatt; beställsam, som gärna styr och ställer för andra; småviktig; litet fjäskig     In English:   Busybodies (betyder beskäftig individ) Här skulle jag kunna skriva historier från verkligheten men då skulle jag hä...

Av Marie Nilsson - 17 maj 2015 14:13

Detta är första gången för mig. Iiiihhh... vad spännande! Tror jag!Eftersom jag gillar bekräftelse så beror väl bloggens fortlevnad på vilken återkoppling jag får.Okay, here goes nothing...   Tanken med den här bloggen är att hålla mig vid mina s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards